Když se porouchá auto na vesnici...zažijete i něco pěkného?

Před rokem jsme se z centra okresního města přestěhovali do malé, odlehlé vesnice. Docela jsem se té změny obával. Těšil jsem se na klid, blízkost přírody. Na co jsem se netěšil bylo to, že budeme mnohem více závislí na autě.

Před rokem jsme se z centra okresního města přestěhovali do malé, docela odlehlé vesnice. Docela jsem se té změny obával. Těšil jsem se na klid, blízkost přírody. Na co jsem se netěšil bylo to, že budeme mnohem více závislí na autě. V dnešní době má většina domácností na venkově dvě auta, některé i více. A když se jedno auto, nebo obě porouchají, nastávají problémy. Zvláště když má rodina více dětí, jako my.

Bydlí s námi čtyři děti. Celkem máme dětí pět. To nejstarší už bydlí jinde. Vlastníme dvě starší auta. A právě ta situace, které jsem se obával před nedávnem nastala. Jedno z aut nešlo nastartovat. Nejbližší autoservis je deset kilometrů daleko. Nebylo jak auto odtáhnout. Když jsem volal do servisů, do kterých jsem dříve jezdil, nedopadl jsem dobře. Bylo mi sděleno, že je sezóna přezouvání pneumatik. Takže si mám zavolat za týden, či čtrnáct dní.

Nastalo tedy plánování, jak se dostat do práce, do školy, do kroužků. Nakonec jsme to nějak zvládli. I když budu velmi rád, když bude porouchané auto opět opravené, naskytly se mi momenty, které se se mi líbily, potěšily mě, přinesly vědomí radosti a vděčnosti.

Lidé na vesnici jsou si zvyklí pomáhat. Opravář ve vedlejší vesnici byl velmi ochotný. Nějak už to prý zvládneme, i když to má našlapané. Když jsem se mu nesměle zmínil, že druhé auto ještě není přezuté na zimní pneumatiky, doslova mi vyrazil dech. Ať se prý manželka zastaví cestou z práce. Auto jí na počkání přezuje. Ví jak je to na venkově s dopravou složité.

Po nějaké době jsem opět cestoval autobusem. Při jízdě jsem si mohl vybrat mezi krásnými, lákavými možnostmi. Buďto jsem mohl číst knížky. Mám jich dost v mobilu. Anebo jsem si mohl vychutnávat nádherné barevné kombinace modré oblohy a podzimní venkovské krajiny, s různě se barvícími stromy a keři. Úchvatné jsou také barevné scenerie při západu a východu slunce, nerušené pozorností k řízení.

Řidiči autobusů jsou různí. Někteří jsou tiší. Jiní jsou nervózní a nevrlí. V zapadlé venkovské krajině, do které jsem se přestěhoval jezdí jeden řidič, který se rozhodl, že svoji práci bude vykonávat jak nejlépe bude moci. Už vícekrát jsem si všiml, jak se chová k dětem, školákům. Vlídně se jich zeptá. Když jim něco není jasné, vysvětlí jim to. A nakonec je pochválí, jak jsou šikovní. Když jsem s ním jel naposled, snažil se velmi usilovně skrze spolucestující vystopovat paní, která si v autobuse zapomněla mobil. V této nejisté době covidu, čase, kdy se tolik lidí snaží prosazovat svoje zájmy šířením nenávisti, pomluv a strašením jsou takoví lidé balzámem na duši. Kéž by to dobro plynoucí z onoho řidiče cestující přenášeli dál.

Cestování autobusem skýtá ještě jednu výhodu, byť to pro mnohé může být nevýhodou. Z místa jednání nejedete hned. Musíte počkat, až pojede spoj. No a právě tato časová prodleva mi přišla velmi vhod. Mohl jsem navštívit mého přítele, se kterým jsem se už dlouho neviděl. Oba jsme ze setkání měli velkou radost.

To nejdůležitější a nejkrásnější zjištění si nechám na konec. Naše stěhování na poměrně odlehlou vesnici bylo zapříčiněno dost nepříjemnými okolnostmi, jednáním bezcharakterních lidí. Bylo to už několikáté stěhování. Zjistil jsem v této zátěžové situaci, že mám vedle sebe úžasnou manželku, která dokáže naši velkou rodinu úžasným způsobem organizovat a tyto nepříjemné věci bere takové , jaké jsou. Za to jsem opravdu velice vděčný.

 

PS: Při psaní tohoto článku mi volal, v dost pozdní podvečerní hodinu mechanik, že auto je opravené a zítra si ho mohu vyzvednout. Cena za opravu není vysoká.

Autor: Marek Ryšánek | úterý 9.11.2021 19:22 | karma článku: 28,45 | přečteno: 1086x
  • Další články autora

Marek Ryšánek

Učedníci jdou rybařit - povelikonoční návrat do všedních dnů.

V dnešním příběhu z evangelia se setkáváme s učedníky, kteří po prožitých dramatických událostech se zkoušejí znova vrátit do života. Hlavně začít něco dělat. Ono už to nějak dál půjde, směr se nakonec najde.

16.4.2024 v 23:38 | Karma: 6,80 | Přečteno: 226x | Diskuse| Poezie a próza

Marek Ryšánek

Kristus vstupuje zavřenýmy dveřmi - Druhá neděle velikonoční.

Ježíš byl ukřižován a byl pohřben. Ale v neděli ráno byl hrob nalezen prázdný. Ježíšovo tělo je pryč. Prý byl vzkříšen. Tomu ale nikdo nevěří. Je neděle večer, dva dny po pátku, kdy Ježíš zemřel.

10.4.2024 v 18:16 | Karma: 7,44 | Přečteno: 294x | Diskuse| Poezie a próza

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma: 6,49 | Přečteno: 244x | Diskuse| Poezie a próza

Marek Ryšánek

Vztah s Bohem - Obchod nebo svoboda?

žijeme ve společnosti, kde jsou víra a náboženství považovány za něco, co člověka zotročuje a brání mu v rozvoji jeho osobnosti. Kazatelé a faráři jsou považováni za tmáře, kteří pletou lidem hlavy.

6.3.2024 v 20:03 | Karma: 6,70 | Přečteno: 284x | Diskuse| Poezie a próza

Marek Ryšánek

První neděle postní - svoboda od zvířat v nás.

vstoupili jsme do postního období. V něm si připomínáme, jaké zápasy náš život doprovázejí, pokud chceme, aby byl plodný a naplněný.Půst se dá definovat jako zřeknutí se čehokoliv, co je v mém životě postradatelné, zbytečné...

19.2.2024 v 19:13 | Karma: 7,22 | Přečteno: 235x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 251
  • Celková karma 7,52
  • Průměrná čtenost 285x
Potulný kazatel, který je vděčný za každý aktivně prožitý den, snaží se dávat formám obsah, hledat cestu k smysluplnému životu.

Otec 5 dětí.

Seznam rubrik